ایران بهشت روی زمین

  • ۰
  • ۰


طراحی وب سایت
از آنجا که امروزه فناوری به بخش ضروری از زندگی روزمره تبدیل شده است در نتیجه می بایست طیف وسیع ای از دستگاه هایی که فرد ان به واسطه آنها قادر به دسترسی به اینترنت هستند را در نظر گرفت. زیرا انعطاف پذیری، کلید موفق یت کسب کار به خصوص کسب و کار آنلاین است.
همان گونه که در معماری، با بهره گرفتن از تکنولوژی مدرن این امکان را فراهم می آورند تا بتوان اجزاء تجهیزات مختلف را به طور خودکار کنترل نمود، طراحی وب سایت واکنش گرا نیز رویکرد مناسبی است که طراحان وب را قادر می سازد تا با پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر، نسبت به تغییر دستگاه کاربر ان واکنش دهد.

طراحی وب وب سایت واکنش گرا چیست؟

در قدیم جهت نمایش یک سایت در تلفن همراه ، طراحی پروگرام نویسی مجزا انجام می‌دادند. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر فرد (User Agent) تشخیص می داد که کاربر وبسایت را با موبایل بازدید می نماید در این حالت یا محتوای تلفن همراه را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL ویژه موبایل هدایت می نمود.

اما در طراحی وب سایت واکنش گرا که بیشتر به همان Responsive Web Design زیاد دیده شده است، ساختار لایه‌های وب سایت به صورت شناور طراحی می‌شود با کمک ویژگی Media در تگ Link با تذکر به سایز صفحه، CSS مربوطه بار گزاری می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن … در ابعاد مختلف می‌شود.

طراحی سایت واکنش گرا جهت واکنش وب سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، تلفن همراه ، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند همین طور تغییر رزولوشن ها مورد مصرف قرار می گیرد. در این تکنیک با استفاده از خصوصیات ی CSS3 – W3C CSS3 Media Queries – و همچنین طراحی های شناور – Fluid Proportion-Based Grids – وب وب سایت را بدون نیاز به ورژن های مفرق برای دستگاه ها رزولوشن های مختلف طراحی می نماییم.



دلایل ارزش طراحی وب سایت واکنش گرا چیست؟

از آنجا که تمام عناصر داخل و خارج صفحه سایت، با روش های seo موتورهای جستجو در وسط صفحه قرار می گیرند در نتیجه طراحی وب سایت واکنش گرا سئو فرندلی است.
طراحی وب سایت واکنش گرا کاربر پسند است زیرا کاربر قادر است مطالب مورد علاقه اش را با مصرف از دستگاههای مختلف ببیند.

نتیجه گیری:

طراحی وب سایت واکنش گرا از تکنیک های نو طراحی سایت است این امکان را به فرد می دهد که در دستگاه های مختلف بتوانند با سایت تعلت بر قرار نمایند. از آنجا که این تکنیک روی تجربه فرد تأثیر مثبت می گذارد از طرفی وب سایت شما را سئو فرندلی می نماید در نتیجه استفاده از این تکنیک را به شما توصیه می کنیم.

  • ۹۵/۰۴/۲۲
  • محسن خلیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی